Thursday, April 17, 2008

kau tiada

Jauhnya cinta
Sekali terpejam aku terlena
Bila terjaga masih tiada
Terdiam di sudut menyeka airmata
Terpisah berpisah membunuh rasa
Rakus menjerut jiwa tiap ketika

Tiada

Peritnya cinta
Membilang saat menyorot waktu
Melaung nama seolah kau tahu
Diracik sukma merintih pilu
Mencari cahaya akulah kelkatu
Terbang melayang bersama sang bayu

Pun kau tiada.

Sakitnya cinta
Ombak menghempas ku pandang sepi
Pasir memutih tidak bererti
Aku kenangkan kita mencipta ilusi
Di sini. Di sini kita berdiri
Nun di sana kita berlari
Mengejar mimpi
Akhirnya aku yang terjelepuk sendiri

Engkau masih juga tiada

Aku mahu gapai kamu di kejauhan itu
Aku ingin rasa bahagia di keperitan itu
Aku jujur gembira di hujung kesakitan itu

Tidak apa. Aku rela.

Tapi kau tetap tak kunjung tiba.

No comments: